• kontakt@wruchu.pl
Jak zacząć
Jak zaczęć ćwiczyć!

Jak zacząć

Choć możesz być bardzo chętny aby zacząć jak najszybciej i ze wszystkimi treningami na raz, my rekomendujemy abyś jednak zaczął powoli.

Twoim celem powinno być stworzenie nawyków, które staną się częścią Twojego życia i utrzymają Cię w zdrowiu i kondycji przez długi czas. Nie powinieneś więc zaczynać zbyt intensywnie bo możesz się łatwo zmęczyć i zniechęcić zbyt dużym początkowym obłożeniem treningowym.

Rozgrzewka

Rozgrzewka to kilkuminutowe ćwiczenia, którze przygotowują Cię do właściwego treningu. Rozruszają Cię jeśli dopiero wstałeś z łóżka albo obniżą stres i napięcie jeśli właśnie wróciłeś z pracy. Wykonuj rozgrzewkę codziennie przed sesją treningową.

Zacznij od brzuszków

Brzuszki to najlepszy początek. Rozwijają one jedną z ważniejszych grup mięsni, pomagają odrobinę spalić tłuszcz ale co najważniejsze - wyrobią w Tobie nawyk regularnego treningu.

  • Brzuszki są najprostszym z planów treningowych. Twoje mięśnie brzucha mogą więcej niż Ci się wydaje i będziesz szybko widział postępy. To zachęca do dalszych starań i dobrze przygotowuje do kolejnych programów treningowych.
  • Brzuszki mogą być wykonywane nawet codziennie. To jest ważne ponieważ szczególnie na początku ważne jest wyrobienie w sobie rutyny ćwiczenia.

Zacznij od brzuszków i dopiero po ukończeniu planu dodaj kolejne treningi. Ewentualnie możesz dodać kolejny trening po ok 2-3 tygodniach regularnego treningu brzuszków.

Kolejne plany treningowe

  • Pompki - pompki są wspaniałym ćwiczeniem ale dość wymagającym. Nie pójdzie z nimi tak prosto jak z brzuszkami. Będą zakwasy i będą porażki. Będziesz czuł solidne zmęcznie.
  • Przysiady - przysiady mogą być dodane nawet przed pompkami. Jest to trening o średniej trudności.
  • Rozciąganie - Możesz dodać rozciąganie kiedy zechcesz. Po jakimś czasie zauważysz że sam bezwiednie rozciągasz obolałe po treningach mięśnie. Rozciąganie to przyjemny trening pozwalający rozciągnąć mięśnie zwiększając zakres ruchu. Warto dodać rozciąganie to swojej treningowej rutyny.

No i to tyle! Trenujesz świetnie.

Hej zaraz - a co z podciąganiem?

Sugerujemy zostawić podciąganie na sam koniec. Jak będzisz robił już 100 pompek albo będziesz naprawdę blisko, możesz zacząć ćwiczyć podciąganie. Podciąganie to najcięższe z ćwiczeń. Poza tym bądźmy szczerzy - twoja waga ma tu bardzo istotne znaczenie. Im szczuplejszy się staniesz tym łatwiejsze będą treningi podciągania.

Wielu ludzi nie jest w stanie zrobić nawet jednego podciągnięcia albo ewentualnie 2 - 3. Trening pompek zwiększy tą liczbę bo poprawi siłę mięśni ramion.

Jeśli ćwiczysz pompki już 2 miesiące, to wtedy jest dobry moment, żeby zacząć podciąganie. Jeśli możesz zrobić powyżej 4 podciągnięć - kontynuuj, a jeśli mniej to najlepiej jescze trochę poczekaj trenując pozostałe treningi.

Bieganie

Bieganie zostawiliśmy na koniec, choć jest to najlepsze ze wszystkich ćwiczeń. Jeśli miałbyś uprawiać tylko jeden rodzaj ruchu, to bieganie to było by tym, co byśmy rekomendowali. Ale zacząć biegać nie jest aż tak prosto. Bieganie wymaga czasu i przez pierwszych kilka tygodni nie jest specjalnie przyjemne (dopiero później staje się wspaniałym wyzwalającym i wręcz fantastycznym doznaniem). W każdym razie, jeśli zaczniesz swoją przygodę z ruchem od biegania, istnieją duże szanse że poddasz się w ciągu tygodnia albo dwóch (z chwilowego braku czasu albo przez brzydką pogodę czy inną wymówkę). Brzuszki trudniej ominąć bo zajmują mniej czasu i trudno znaleźć wymówkę, żeby nie poćwiczyć choć 20 minut. Pozatym w brzuszkach postępy przychodzą bardzo szybko i dobrze Cię nastroją i zmobilizują do dalszych treningów.

Biegać zacznij jak będziesz mieć ochotę. Jeśli po treningu będziesz czuć niedosyt - idź pobiegaj - nawet na chwilkę. Kilka dni później idź jeszcze raz. Jeśli przerwiesz biegi na jakiś czas - nie przejmuj się, wróć do nich przy pierwszej okazji. Nie przerywaj brzuszków i pompek tylk dlatego że nie byłeś biegać.

Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie zaczniesz odczuwać płynące z tego korzyści. Postaraj się wtedy zacząć biegać już na pewno - z naszym programem powinno pójść łatwo. Biegaj - bieganie naprawdę zmieni Twoje życie na o wiele lepsze.

Światowej klasy specjalisyczne treningi

Fantasyczny zestaw treningów do rozwoju i utrzymania ciała w dobrej kondycji przy którkim dziennym treningu, który jest prosty i przyjemny.

100 pompek

Prosty do wykonania trening który rozwija klatkę piersiową i mięśnie ramion oraz rozwija Cię tak że będziesz wstanie zrobić 100 pompek.

50 podciągnięć

Rozwiń plecy i ramiona. Trening 50 podciągnięć pozwoli Ci podciągać się profesjonalnie.

Mięśnie brzucha ze stali

Trenuj brzuszki z łatwością. Dojdź do 300 brzuszków dziennie w którkim czasie i miej silne mięśńie brzucha.

300 przysiadów

Przysiady to idealne ćwiczenie rozwijające nogi i pośladki. Nasz program pozwoli Ci szybko osiągnąć rezultaty.

Jak zacząć biegać

Bieganie to najlepsze ćwiczenie na świecie. Jeśli go nie lubisz to źle zacząłeś. Zacznij biegać z nami a pokochasz bieganie w 2 tygodnie.

Rozciąganie

Bądź wysportowany i sprawny. Rozciągaj się a będziesz się czuć świetnie a twoje mięśnie i ścięgna podziękują Ci.

Rozgrzewka do podstawa

Poprawna rozgrzewka przygotowuje Cię do treningu. Wykonana dokładnie chroni przed urazami i pomaga osiągać więcej.

Inne treningi aerobowe

Ponieważ trening aerobowy jest najważniejszy, opisaliśmy więcej opcji do wyboru dla trenujących.